Alecta, SPP & Moderna Pensionsvalet och lite annat!

Halloj igen, hoppas er jul va lika lyckad som min. Det enda som saknades var min pappa som tyvärr va bortrest men annars va hela stora släkten samlad.

Som jag skrev innan jul, så har jag checkat upp lite olika bolag hur de syns, vilka nyheter som de lanserat och lite annat smått och gott. Kommer ej redovisa samtliga nu utan börjar med tre olika förvaltare, SPP, Alecta och Moderna Pensionsvalet.

Låt oss börja med  Moderna Pensionsvalet

Dem har nyligen lanserat deras nya koncept "Totalpension" som jag tycker är ett bra namn för övrigt.

Det som ingår i denna nya produkt är:

För att  läsa mera om konceptet totalpension

Men helt klart ett bra och passande upplägg för den generella svensken som oftast inte har så mycket ledig tid och inte är särskilt förtjust i just pension.Kommer nog mest troligt se en tillväxt utav inflödet av nya kunder i och med denna lansering för moderna pensionsvalet.

Läste  att SPP nu gör sina fonder ännu bättre nu.För att läsa mer om vad SPP menar med detta  klickar du här . SPP tycker jag gör helt rätt i att göra aktiva förändringar som gynnar deras kunder utan att avgifterna ändras.

Man märker också att flera pensionsbolag jobbar med olika typer av julgåvor för att kunna visa upp deras varumärke i andra miljöer. Se exempelvis på alecta som kört på en julgåva detta år läs mer om det  här.

Det va allt för denna gång kommer säkert höra av mig en gång till innan året är slut :-) Ha det fortsatt gått nu i mellandagarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0