Kort brief efter ex antal dagar till utav forskande och fortsatt skrivande.

Hej igen på er alla, har haft extremt mycket vid sidan av mitt examansarbete därav inga inlägg på ett tag.
Har bland annat tagit hand om mina systerbarn, som e 7 och 11 ingen lek kan jag leva.
De är helt inne på Eric Saade och även för den delen hans medhjälpare J-Son så musiken har gått på högvarv i bakrunden hela tiden vilket inte direkt underlättad mina studier :-).
Men men kul i alla fall att få chans att bygga realtion med mina syskonbarn, trots huvudvärken.
Tillbaka till mina efterforskningar på pensionsförvaltarna i Sverige.
Har efter ex antal workshops med grupper i mitt nätverk insett att pension är något som säkert 90 procent är totalt ointresserade av. Ända undantaget är såklart de som har kort tid kvar tills pensionsåldern börjar infinna sig, då de verkligen känner att nu är det dags att börja vara aktiv.

Många av de större bolagen liksom de mindre använder sig av säljargument att börja när du är ung istället, vilket säkert kan funka. Dock märker man att de negativa skriverierna som görs är när det är unga som går in i tjänster när de knappt tjänat ihop ngn pension, vilket känns ganska onödigt. Dock kan väl jag tycka att öppna upp ett privat pensionssparande i tidig ålder, kan ju vara ett bra initiativ istället för att börja tok spara på kort tid med betydligt högre månadsbelopp än vad du behöver om du börjat tidigare.

Om vi tittar igen på Länsförsäkringar

alt

Moderna Pensionsvalet


Så ser jag faktiskt att båda företagen har mkt garantier att erbjuda sina kunder och inte hymlar med vad avgifterna är, men jämför man med exempelvis med Folksam tycker jag dem är mycket mer otydliga i sin prissättning, vilket säkerligen leder till en del missförstånd längre fram när räkningen dimper ner hos kunden.

Återkommer  imorgon eller helgen, har nämligen som en del i min uppsats anlitat en temagrupp på runt 20 pers, som fått i uppdrag att betygsätta lite olika pensiosförvaltares kundtjänster, på bland annat punkter som bväntetid, service nivå och kunskap kring verksamhetens olika delar.
Mer om detta inom kort !

Nu ska jag äta skaldjursoppa och dricka ett gott glas vitt vin

Ha en bra torsdag alla

Tja tja Olle,






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0