Svensk Fondservice, KPA och AMF Pension del 2, kundtjänst och sociala medier.

Hej igen hoppas ni haft en bra vecka hittills. Som ni vet sen tidigare har jag kollat in KPA, AMF Pension och Svensk Fondservice.

I förra inlägget, tog jag upp svensk fondservice och lite kort om deras tjänster. Men för att hålla bloggen lättläst så har jag delat upp granskningen i 2 delar. Och denna gång ska jag briefa er lite om hur jag tycker Svensk Fondservice kundtjänst fungerar och hur aktiva de är i social medier.

Om vi börjar med deras kundtjänst så har jag själv plus några i mitt kontaktnät kontaktat dem vid olika tillfällen via telefon,mail med olika frågeställningar. Och det samlade intrycket är att de är väldigt service inriktade och gärna bjuder in en till deras fysiska kontor på kungsgatan i Stockholm. För att få ett personligt möte och även kunna besvara frågeställningar face to face om man som kund eller inte kund föredrar det tillvägagångssättet.
Jag själv slogs av hur kunnig deras kundtjänst personal gav intrycket att vara över telefon då man märkte att dem var relativt unga. Men kunde ändå trots ung ålder göra ett förtroendeingivande intryck på mig, vilket inte är det enklaste alla gånger.

Hu sköter sig Svensk Fondservice i sociala medier då?

Efter lite research så har jag hittat en mängd kanaler som de syns i, för att ta ngr konkreta exempel:

Deras facebook sida som ser ut så här
Med hör och häpna över 6000 fans, vilket tyder på att de verkligen lyckats med sin marknadsföring/värvning av nya fans. Det jag märkte när jag blev fan av sidan, var att de går även in och bemöter kunder, eller icke kunder som är arga, missnöjda eller kanske bara har en vanlig fråga. Detta är något fler företag borde anamma särskilt de som är lite mindre för att kunna se över sin servicegrad i alla kanaler som finns. Många tycker jag glömmer bort att i takt med utvecklingen av nya sätt att få information på, föredrar ju också alltfler att få input från företagen på helt andra vis än förut. Ta exempelvis förut, då kollade man alltid tv programmen i tidningarna fast internet fanns, nu använder sig majoriteten av alla svenska tv.nu eller liknande siter. Många från mobilerna scannar av vad går på tv just idag och vad vill jag se. Detta tror jag är enormt viktigt för pensionsbolagen att tänka på då normalvis tycker man pension inte är superkul. Därför kan man få enkel inpackad info i den form man föredrar om det är nu på väg hem från jobbet i mobilen, ipaden i soffan alternativt arbetsstationen i hemmet. Då ska man som företag i högsta möjliga mån försöka hänga med i denna trend.
Detta tycker jag faktiskt att Svensk Fondservice har lyckats med utöver deras facebook så har de en twitter, egen blogg, ett analysarkiv på deras hemsida med experter som berättar, wikipedia sida och tillgängliga på rejta (här ska alla företag finnas med, borde va superintressant att få denna feedabck).I respektive kanal kommuniceras det olika saker, och som jag upplever även är anpassade efter de olika plattformarna. 

Avslutar med ett rörligt klipp som finns om Svensk Fondservice på youtube och vimeo !
.



Det va allt för denna gång återkommer soon med en brief om AMF Pension som kan vara till nytta för er!



Kollat in KPA,Svensk Fondservice och AMF Pension

Hej igen hoppas allt är bra med er, haft en liten längre break som jag skrev om förut då det varit lite snurrigt i privatlivet. Men har senaste veckan kommit igång ordentligt igen med mina efterforskningar kring olika pensionsförvaltare för mitt examensarbete. Och de förvaltarna jag kollat in denna gång är KPA, Svensk Fondservice och AMF Pension.

Den jag kommer gå in närmre på i detta inlägg är Svensk Fondservice.


Det första som slog mig var att jag själv uppfattat dem som väldigt stora och att deras verksamhet känns som dem har hållit på hur länge som helst. Men efter lite research hade jag rätt om att de var stora eftersom de har nästan 100 000 kunder, men blev riktigt förvånad att de endast har hållit på i 4 år. Grym marknadsföring och antagligen nöjda kunder som i sin tur rekommenderar vidare.

Några av de tjänster som tillhandahålls av svensk fondservice?

Aktiv PPM Förvaltning, där du kan välja mellan olika strategiska fonder utifrån vad du är för ngn typ av sparare. För att kunna hjälpa dig med dessa val har du alltifrån placeringsråd till analysarkiv till filosofier angående hur man ska investera mm.

Förvaltning av av fondförsäkringar har du svårt att frigöra tid för din fondförvaltning, bör du ta en koll på svensk fondservice lösning som faktiskt är välrenomerad. Som man ser  i olika ekonomiforum mm. Kommer  inte ihåg om det var dagen industri eller ngn annan blaska som skrev, de har en helt unik förvaltningsmodell om man tittar på vad marknaden har att erbjuda för den enskilda spararen.

Pensionspaketet är deras helhetstjänst med en mängd olika verktyg och försäkringar för ens egna pension, precis som andra förvaltare också har.Men man får en snabb och klar översiktsbild via detta paket, och sen i samråd med svensk fondservice expertis kan man lägga en pensionsstrategi om man vill. Det som många av deras kunder säger är att de kommunicerar hela tiden välidgt enkelt kring sånt som man vanligen tycker är supertråkigt gör svensk fondservice intressant och lättsmält. Vilket ändå om man tittar på mina andra granskningar får säga är ett bra betyg.

Som jag skrev förut ska jag inte skriva för långa redovisningar i ett och samma blogginlägg har fått en del feedback om detta av mina följare. Så klart jag lyssnar på er, nästa gång kommer jag gå in lite mer konkret och se hur svensk fondservice kundtjänst sköter sig, och även lite kort om hur aktiva är de i sociala medier.

Men avslutningsvis vill jag faktiskt ge ett stort plus för en snygg,clean och enkel navigerad site, kolla själva på
svenskfondservice.se

Ha en trevlig torsdagskväll så uppdaterar jag er vidare snart igen.

hej hej





RSS 2.0