SPP,Nordea, Swedbank, Moderna Pensionsvalet & Alecta.

Hej all här kommer en liten brief över hur dessa företag syns i de social medierna.

Om man kollar på totalt antal fans på deras egenskapade företagsidor på facebook. 

SPP = Hittar dem inte

SWEDBANK = 3 304 fans Godkänt endast med tanke på hur många kunder och hur länge de funnits. Dock stor plus för deras kundtjänst vägg där de bemöter frågor från kunder med kort svarsträcka.

NORDEA = 8848 fans, ligger i framkant av de större bolagen då de använder sig av kampanjer som är väldigt sociala.

Tittar vi på ngr av de jag granskade förut.

Moderna Pensionsvalet = 303 fans förut nu 508 så de ökar upp kraftigt! Kul att se.

Alecta = 169 fans  182 nu, vilket inte är  ensärskilt bra ökning med tanke på hur många kunder dem har.

Tittar man sen på genrell aktivitet så märker man att Swedbank är riktigt aktiva vilket är kul och se. Och bistår sin kundbas med bemannad kundtjänst via facebook väggen vilket e superbra.
Stor plus även för swedbank som är riktigt aktiva  via sin twitter.

Nordea är också väldigt aktiva, det roliga med nordea är att de lanserar hela tiden nya kampanjer. Vilket gör att dem skiljer från de andra större bankerna.

SPP förstår jag faktiskt inte varför dem inte är mer synliga. Det borde dem vara eftersom deras tjänster är vad jag hört från många av deras kunder helt ok.

Låt oss kika in på moderna pensionsvalet igen, så ser man att de har en mycket mer levande grupp av fans.Vilket jag tror är enormt viktigt också för att kunna sprida vidare en page som ska funka för att kanske locka in nya kunder.  Här hittar ni deras facebook sida .

Kommer mer utförligare lite längre fram, dock så får ni nöja er med detta sålänge. Ha en bra vecka nu!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0