Välkommen till min nya blogg!

Hej alla Olle heter jag och är 26 år gammal, och kommer ge er en insikt i mitt examensarbete som går ut på att granska alla olika pensionsförvaltare som finns i Sverige. Jag kommer göra massa research på 3 av de lite större namnkunniga bolagen men framför allt inrikta mig på mindre uppstickande bolag som faktiskt många väljer att använda sig av.

Jag har lagt ner väldigt mycket tid att intervjua folk i olika åldrar för att kunna få en bra koll på vad folk faktiskt tycker om pension, både hos unga och hos de som faktiskt närmar sig pensionsåldern.

Det roliga tycker jag är att se att nästan 75 procen av alla personer jag träffat som är under 30 år faktiskt har ett privat pensionssparande redan vilket jag personligen blev lite chockad av.

Men de större företagen jag kommer kolla lite närmare på är

länsförsäkringars pensionstjänster

AMF pensionstjänster

till en början där ni får följa mina dagliga iakttagelser, till det som kommer ligga till grund för min kommande avhandling.

De mindre bolagen jag kommer inrikta mig på och se vad de har att erbjuda i förhållande till ovannämda storbolag.

monetar

moderna pensionsvalet

Det som jag redan nu märkt är att de mindre bolagen har mycket enklare att erbjuda nytänk, kreativa lösningar, och framför allt det viktigaste garantier som är väldigt viktigt när det är foks framtid man laborerar med.

Men ser fram emot ämnet och eftersom pension är en såpass het potatis så kan jag tänka mig att det finns många därute som kan bidra,lära sig, ställa frågor el ngt kring denna blogg.

Hoppas ni får en trevlig solig söndag, nu ska jag forska vidare i pensionsdjungeln :-)

 

vi ses

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0